BENVINGUTS A L'AULA DE 3 ANYS A!!!

dijous, 3 de març del 2011

UN BARQUITO CON CÁSCARA DE NUEZ

SESSIÓ FILOSOFIA
 
Avui, quan hem cridat en Finland, s’ha despert ràpidament!
Hem obert la senalla, i…
Margalida: crec que no hi ha res aquí dins! Està buida!
Els mostr la senalla per dins, i ells veuen una cosa quadrada.
Margalida: què és això?
Alguns: un disco
Altres: un DVD
Margalida: i això perquè serveix?
Àngela: per posar les pel·lícules!
Margalida: però nosaltres no tenim “tele” aquí?
Sergi: a “sa vioteca” l’hem de posar!
Eva: és un DVD
Margalida: només pot ser un DVD? Només ho podem mirar a la TV?
M. Victòria: és per posar a la TV i per veure les pel·lícules
Margalida: i només podem veure pel·lícules?
Àngela: és per veure la TV i després surt la pantalla que volem veure
Margalida: idò jo vos diré que aquest no és per posar a la televisió, on més el podem posar?
Lluc Munar: a l’ordinador
Eva: a l’ordinador
Margalida: també el podríem posar a l’ordinador, però aquest tampoc funciona a l’ordinador. On més el podem posar?
M. Victòria: a la música
Margalida: ah! a la música. Crec que sí perquè sabeu que veig aquí? Unes lletres que diuen “CANÇONS”, i si són cançons les hem de mirar o les hem escoltar?
Alguns: les hem d’escoltar
Sergi: a “sa vidioteca”
M. Victòria: a sa ràdio

Margalida: ho posam a veure quina cançó vol que escoltem en Finland? Hem de posar la número 7.
Escoltam la cançó. N’Ian canta la cançó, la sap!
Andreu: ha dit “barquito”
Ian: un “barquito”
Margalida: què és un “barquito”?
Algú: un barco
Pau: un “barquito chiquitito”
Margalida: què vol dir “barquito”?
Ian: “mosquito”
Margalida: un “mosquito” també hi havia. I que és un “mosquito”?
Eva: una mosca (català)
Margalida: una mosca (català) se diria “una mosca” (castellà). Qualcú sap que és un “mosquito”?
M. Victòria: una cosa que vola
Margalida: és un moscard, d’aquests que vos piquen. I un “barquito”, que és?
Lluc Moll: un barco
Margalida: però com és aquest barco, gros o petit?
Alguns: gros
Altres: petit
Margalida: pensau, si diu “barquito” que és un barco gros o petit!
Alguns: petit
Margalida: i què fa aquest “barquito”, la cançó diu “navegando”. Què vol dir?… que neda per dins la mar. I n’Ian ha dit que hi havia un mosquito, ho heu sentit? La tornam a escoltar?
Sergi: sí, que mos piquen per aquí! (assenyalant braços)
Tornam a escoltar un tros de la cançó.
Margalida: què ha dit?
Ian: “se fue”!
Margalida: qui és que se n’ha anat?
Alguns: el “barquito”
Tornam a escoltar el primer bocinet.
Margalida: “un barquito… de càscara de nuez”. Què és una “nuez”.
M. Victòria: coses que mengen “ses ardillas”
Margalida: sí, es vera, els esquirols ens mengen moltes. I vosaltres en vàreu dur per la tardor.
Sergi: pinyes! (de pi)
Margalida: els mostr les nous que tenim encara a l’aula.
Molts: nous!!!
Margalida: o podem fer un barco amb una nou?
Àngela: tenen una bandera els barcos
Andreu: els “bomberos” tenen un barco que va ràpid
Margalida: tornam a escoltar a mem si sentim com està fet el barco.
M. Victòria: jo ho sé, l’hem de pintar i després s’espenya
Margalida: l’hem de xapar? A mem, l’escoltam…
“Un barquito, con cáscara de nuez, adornado, con velas de…”
Àngela: “papel”
Margalida: que és “papel”?
Tots: paper
Margalida: ha fet un “barquito” amb una càscara de nou i amb les veles de paper. En feim un? En Finland ens ajudarà.
Escoltam l’altre bocí de cançó
Margalida: Qui és que va dins el barco?
Chafik: un nin
Margalida: no, no és un nin!
Ian: “mosquito”
Margalida: un moscard que va amb un barco. Que li passa al “mosquito”! Escoltam
Tornam a escoltar la cançó sencera
Margalida: què li passa a aquest “mosquito”
Àngela: que va per les muntanyes d’aigua
Margalida: i aquestes muntanyes d’aigua, com ho has sabut que hi ha muntanyes d’aigua?
Àngela: perquè baixa i puja
Margalida: diu “subiendo y bajando”. Però, que vos pensau que són les muntanyes d’aigua?
Lluc Munar: … ones
Andreu: “los mosquitos vuelan”
Margalida: però aquest “mosquito” no vola, que fa? Neda i dins el “barquito”que duu? “Gotitas doradas de”…
Ian: “miel”
Margalida: i què és “miel”?
Sergi: mel
Margalida: als moscards els agrada molt el sucre i les coses dolces.
M. Victòria: jo sé com se fan els barcos. S’han de xapar i després hem de jugar.
Margalida: el xapem i ja està? Com era aquí el “barquito”. (cantam la cançó)… “con velas de…”
Alguns: “papel”
Margalida: li haurem de fer les veles amb paper. Com les podem fer? Quina forma han de tenir les veles del “barquito”?
Andreu: com una bandera
Ho dibuixam a la pissarra
Andreu fa una bandera.
Ian fa un quadrat.
Margalida: són rodones les veles dels barcos?
Àngela: tenen forma de triangle
Ho intenta dibuixar però no li surt.
En Sergi ha vist una forma de triangle a l’aula i li diu a n’Àngela. També ho intenta dibuixar, però no surt.
Eva diu que és com la lletra de n’Àngela
N’Àngela ho dibuixa però fa una A.
Margalida: mirau com és aquesta forma de triangle que ha vist en Sergi, puja per amunt, baixa per avall (com la A), però no té una retxa enmig, té una retxa a baix.
Ara ja ens ha sortit el triangle!!!!
Al final vam fer el nostre “barquito” amb la càscara de nou i les veles de paper.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada